test

Viime viikolla digimarkkinoinnin asiantuntijamme Karoliina Virkalahti puhui Oscar Webinaarissa digimarkkinoinnista ja siitä, kuinka saatetaan uusi tuote tai palvelu asiakkaan tietoisuuteen.

Tänä päivänä myynti ei tapahdu enää pelkästään kasvotusten, vaan hankintoja tehdään netin välityksellä ja suoraan verkkokaupoista. Asiakas siis tutustuu tuotteisiin ja palveluihin ilman myyjän tukea. Ja jotta te osutte potentiaalisten asiakkaittenne haaviin, tulee teidän olla näkyvillä ja löydettävissä.

Oletko miettinyt, miten hyvin sivuillesi löydetään? Digimarkkinointiin tarvitaan kotisivut tai verkkokauppa, tulokselliseen digimarkkinointiin sitten hieman enemmän.

Tehokkaampaa markkinoinnista saa, kun kotisivujen tai verkkokaupan lisäksi on kunnossa seuraavat asiat

  1. Suunnitelma. Suunnitelmallisuus on avain tehokkaaseen digimarkkinointiin. Ennen kuin aloitetaan, on hyvä pohtia, ketä halutaan tavoittaa ja miksi juuri heidät. Mistä tämä potentiaalinen kohderyhmä löytyy ja millainen viesti heihin tehoaa.
  2. Tarve. Luo asiakkaalle tarve ja tee hänet tietoiseksi.
  3. Tavoitteet. Tavoitteet määräävät sen, mitä tullaan tekemään ja mitä kohti lähdetään menemään. Millaisia tavoitteita haluat markkinoinnilla saavuttaa? Yleisimmin digimarkkinoinnilla halutaan vaikuttaa esimerkiksi yrityksen myynnin kasvuun tai näkyvyyden lisäämiseen.
  4. Mittarit. Jotta suunnitelma toteutuu, tarvitaan tavoitteille mittarit. Haluatko kasvattaa myyntiäsi x määrän euroja? Tai kasvattaa yrityksesi tunnettuutta? Milloin olemme kasvuun tyytyväisiä ja koemme markkinoinnin onnistuneen?
  5. Kanavat. Ota haltuun kanavat, joissa kohderyhmäsi liikkuu ja vaikuttaa. Käytä aikaa tutkien, missä potentiaalinen kohderyhmäsi viettää aikaa ja mistä tavoitat ne parhaiten. Panostus sitten kokonaisuutena näihin oikeasti tuottaviin kanaviin. On kannattavaa tehdä markkinointia suunnitellusti siellä, missä kohderyhmäsi on, kuin vain räiskiä joka kanavassa pienesti sinnepäin.
Sitten toteuttamaan!
  1. Analysointi. Ja lopuksi muistetaan tulosten keruu ja datan analysointi, mitä saavutettiin ja miten kehitetään tekemistä eteenpäin.

Ulkoista somenäkyvyytesi Oscarille – digimarkkinoinnin ammattilainen vie yrityksesi potentiaalisten ostajien luo

Miten ohjata asiakkaat uuteen verkkokauppaan? Miten saatetaan uusi tuote asiakkaan tietoisuuteen? Miten omaa markkinaosuutta on mahdollista kasvattaa digimarkkinoinnin keinoin? Näissä asioissa auttaa Oscarin Digipäällikkö -palvelun asiantuntijat.

Meiltä kysyttiin apua digitaalisen markkinoinnin kiemuroihin ja mehän tartuimme tuumasta toimeen. Oscar Digipäällikkö on Oscar Verkkoliiketoiminnan palvelu, joka on räätälöitävissä vastaamaan juuri teidän tarpeitanne, olipa se sitten koko digimarkkinoinnista huolehtiminen tai osa siitä. Toimenpiteiden avulla varmistetaan, että näytte oikeissa kanavissa oikealle kohderyhmälle. Huolehdimme, että teillä on liiketoimintanne kannalta oleellisimmat digitaalisen markkinoinnin kanavat käytössä. Mikäli olette verkossa, ja haluatte kasvattaa liikevaihtoanne, Oscar Digipäällikkö on ratkaisu teille.

Palvelun alussa tehdään alkukartoitus, jossa käymme läpi mikä tilanteenne on digimarkkinoinnin parissa. Aloitetaanko siitä, että perustetaan kanavat ja otetaan tilien ylläpito haltuun, vai onko avuntarve hakukonenäkyvyydessä, jolloin lähdetään miettimään hakukoneoptimointia ja -mainontaa. Ideana on löytää tärkeimmät kipupisteet työstettäväksi. Digitaalisen markkinoinnin ammattilainen vastaa tiimeineen, että markkinointi-/mainosbudjetti tulee käytettyä ja optimoitua tehokkaasti.

Tavoitteenamme on tehdä digitaalisesta markkinoinnista helposti lähestyttävää. Analysoimme kerättyä dataa, raportoimme niistä teille ja käymme näiden tulokset kanssanne yhdessä läpi. Markkinointikanavien ja -toimenpiteiden ylläpito ja kehitystyö perustuvat suunnitelmallisuuteen, jossa saatuja tuloksia hyödynnetään.

Ota yhteyttä, niin hiotaan teidän näkyvyytenne kuntoon!